PhD Students progress report
Admission to the following year of the course
In accordance with the decisions of the Board of Lecturers, doctoral students must present a report on their activities carried out during the preceding year at the end of each academic year. In addition, they must send the scanned pages from the student's booklet (including the first page) by September 30th, to dottorato_medmol@unito.it.
The report must contain:
- a brief introduction for the Committee;
- the purpose of the project;
- a summary of the scientific results obtained, and any critical experimental issues encountered during the year of activity;
- the conclusions;
- quotation of publications (scientific articles, reviews or book chapters) in which the doctoral student is one of the authors.
The assessment of the report (*) by the Committee, as well as the supervisor's report will be sent to the Board of Lecturers, which will decide about the admission of a PhD student to the subsequent year of the programme or to the final examination.
First- and second-year PhD students are required to formalize their enrolment for the following year. This entails paying the requisite fees and contributions for access to and attendance at the courses. You will receive the request for payment from the offices in charge.
(*) Assessment criteria include: quantity and quality of the work done, mastery of the subject matter, dialectical, expository and critical skills, care in preparing the presentation and adherence to the time allotted.
Ammissione all'anno successivo di corso e alla discussione della tesi
In base a quanto stabilito dal Collegio dei docenti, il dottorando/la dottoranda alla fine di ogni anno di corso deve presentare una relazione sull'attività svolta ad una commissione e inviare la scansione delle pagine del libretto con le attività formative seguite nell’anno (inclusa la prima pagina), entro il 30 settembre all’indirizzo: dottorato_medmol@unito.it.
La relazione orale dovrà contenere:
- una breve introduzione per la Commissione;
- scopo del proprio progetto;
- il riassunto dei risultati scientifici ottenuti e le eventuali criticità sperimentali incontrate durante l’anno di attività;
- la conclusione;
- menzione delle pubblicazioni in cui il dottorando/la dottoranda risulta tra gli autori (articoli scientifici);
La valutazione della relazione(*) da parte delle Commissioni perverrà al Collegio dei Docenti insieme al report del supervisor e il Collegio dei docenti deciderà sull'ammissione del dottorando/della dottoranda all’anno successivo di corso o all’esame finale.
I dottorandi/le dottorande del primo e del secondo anno di corso dovranno provvedere a formalizzare l'iscrizione all’anno successivo mediante il pagamento delle tasse e dei contributi per l'accesso e la frequenza ai corsi. Riceverete la richiesta di pagamento dagli uffici preposti.
(*) Criteri di valutazione includono: quantità e qualità del lavoro svolto, la padronanza dell'argomento, la capacità dialettica, espositiva e critica, la cura nella preparazione della presentazione e il rispetto del tempo concesso.